Aquesta web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. Al navegar, considerem que n’acceptes el seu l’ús. Més informació

Acceptar
15/11/2006 / Barcelona

Humberto Solás, precursor del “Cinema pobre”, defineix el seu film “Miel para Oshun” com “un cant per a l'esperança”

El cineasta cubà Humberto Solás ha presentat a Casa Amèrica Catalunya el seu llargmetratge “Miel per a Oshun”, dins del 13è Festival de Cinema Independent de Barcelona. El film, definit pel seu autor com “un cant a l'esperança”, és un al·legat per la unitat de la societat cubana i contra la discriminació racial, política i religiosa. Narra la història d'un jove cubà americà que torna al seu país d'origen amb el propòsit de retrobar-se amb la seva mare. (En la imatge, Humberto Solás en un moment de la seva intervenció)

El cineasta cubà Humberto Solás ha presentat a Casa Amèrica Catalunya el seu llargmetratge “Miel para Oshun”, dins del 13è Festival de Cinema Independent de Barcelona. El film, definit pel seu autor com “un cant a l'esperança”, és un al·legat per la unitat de la societat cubana i contra la discriminació racial, política i religiosa. Narra la història d'un jove cubà americà que torna al seu país d'origen amb el propòsit de retrobar-se amb la seva mare. A la presentació, l'autor de “Lucía”, un dels films més celebrats de la història del cinema iberoamericà, s'ha referit al drama d'aquells cubans als qui la desgràcia els obliga a abandonar l'illa per poder sobreviure. Solás és autor d'una extensa obra de més de 20 títols des que va debutar als anys seixanta, dècada en la qual es va convertir en un dels fundadors del Nou Cinema Llatinoamericà. Aquest corrent, influenciat pel Neorrealisme italià, es va caracteritzar per l'obsessió dels seus seguidors per retratar la realitat social del moment, el que Solás va definir com a “Cinema pobre”. El cineasta cubà relata que sempre ha preferit els films de baix pressupost, ja que “obté un major grau de llibertat creadora”, però reconeix que